Entrades recents

Quins components del teu cotxe fallen més a l'estiu?

Encara que l'estiu no començarà oficialment fins al proper 21 de juny, les altes temperatures ja afecten gran part del territori nacional, amb conse...

Revisió dels 5 punts bàsics dels pneumàtics

Els pneumàtics continuen sent els grans oblidats per la majoria de conductors abans d'emprendre un viatgeAmb l'arribada de l'estiu, que coincideix am...

Tot el que has de saber sobre els pneumàtics

Publicat: 15-06-2018

Quina és la profunditat mínima legal per al solc del pneumàtic?

La profunditat mínima per al solc del pneumàtic és de 1,6 mm, però en aquesta situació el rendiment del pneumàtic ha perdut un 90% d'efectivitat pel que fa a la capacitat d'adherir- a la calçada.
És convenient intercanviar regularment els pneumàtics? Sí, almenys un cop cada 10.000 km. Ja que amb això s'aconsegueix un repartiment més proporcional del desgast dels mateixos i una major durada dels mismos.Para això el primer que s'ha de tenir en compte és que els pneumàtics d'un mateix eix han de ser iguals i la diferència entre les profunditats del desgast d'aquests no sigui superior a 5 mm.


Com s'intercanvien els pneumàtics del meu cotxe?

La permutació de pneumàtics depèn de factors com ara tipus de tracció del vehicle (tracció davantera, posterior o total) o de si els pneumàtics tenen sentit de gir assignat. Consulteu-nos i l'assessorarem.


Què són els indicadors TWI?

Són els indicadors de desgast dels pneumàtics del teu vehicle (Treadwear Indicador)


On són els indicadors de profunditat dels pneumàtics del meu vehicle?

Estan practicats en el propi dibuix del pneumàtic. Són pestanyes en relleu practicades en el solc del pneumàtic. Quan la superfície de rodament s'ha desgastat i es troba al mateix nivell que l'indicador de profunditat TWI, disposem d'una profunditat de dibuix igual o inferior a 1,6 mm, és a dir hem de substituir el pneumàtic doncs aquest ha arribat al mínim legal permès.


Què és l'índex de càrrega del pneumàtic?

És un codi numèric que indica la càrrega màxima que un pneumàtic pot suportar.


Puc muntar pneumàtics amb índex de càrrega inferior al d'origen?

No, per llei queda establert que han de muntar-pneumàtics amb índex de càrrega igual o superior al d'origen. (Reial Decret 736/1988, punt 6 de l'annex 1)


Què és l'índex de velocitat del pneumàtic?

És un codi alfabètic que correspon a la velocitat màxima que un pneumàtic pot assolir.


Puc muntar pneumàtics amb índex de velocitat inferior al d'origen?

No, per llei queda establert que han de muntar-pneumàtics amb índex de velocitat igual o superior al d'origen. (Reial Decret 736/1988, punt 6 de l'annex 1)


Quan he de comprovar la pressió dels pneumàtics?

Circular amb pneumàtics amb una pressió diferent a l'establerta pel fabricant pot provocar un desgast prematur dels mateixos o danys irreversibles en la seva estructura interna.Compruebe la pressió dels pneumàtics almenys un cop al mes i abans d'un llarg viatge. No oblideu comprovar també la pressió de la roda de recanvi, mai se sap quan anem a haver de utilitzar-la.


Com comprovo la pressió dels pneumàtics?

Comprova la pressió amb els pneumàtics preferentment freds (és a dir que no hagin circulat més de 4 km. A baixa velocitat) Si la comprovació es fa en calent ha de sumar-se a la pressió establerta pel fabricant 0,3 bars més per compensar la dilatació provocada en el gas com a conseqüència de l'escalfament del mateix


Puc muntar pneumàtics diferents en el mateix eix?

La directiva europea 92/23 en el seu Annex IV estableix que tots els pneumàtics instal·lats en un mateix eix seran del mateix tipus, marca, estructura i categoría.Esta mateixa directiva estableix que tots els pneumàtics de un mateix vehicle tindran la mateixa estructura (radial, diagonal, ...)


Per què cal mantenir ben equilibrats els pneumàtics?

Les elevades revolucions a què gira un pneumàtic poden provocar vibracions al volant si la roda no està perfectament equilibrada. Això és conseqüència de la diferència de pes entre els diferents punts de la roda com a conseqüència de desgasts irregulars, cops, etc ... per compensar aquesta deficiència s'incorporen contrapesos en el cos de la llanda que compensen les dispars forces centrífugues generades durant la rotació de la roda.

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per optimitzar la teva navegació, adaptar-se a les teves preferències i realitzar tasques analítiques. Al continuar navegant acceptes la nostra política de cookies. Més informació

Entesos